آیا خرید موتور برق در ایران منطقی است؟

خرید موتور برق در ایران خرید موتور برق در تهران مترسک

آیا خرید موتور برق در ایران منطقی و به صرفه است یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید به دلایل و شرایطی که در این ادامه به آنها اشاره می شود دقت کنید تا ببینید واقعا خرید منطقی ای است یا خیر؟

در این روزهای گرم تابستان که با گرمای شدید و کمبود برق مواجه هستیم، بهترین راه حل برای راه اندازی مجدد تجهیزات برقی، استفاده از انواع موتور برق ها است. شما از موتور برق ها می توانید در صنایع گسترده به سادگی استفاده کنید و بدون اتلاف وقت به کار خود ادامه دهید.

• چرا باید در ایران موتور برق بخریم؟

در این روزها با افزایش گرما در ایران برق مصرفی نیز به دلیل استفاده مداوم از کولرهای آبی، گازی و بالا رفتن شدت کارکرد وسایل صنعتی و خانگی، افزایش پیدا کرده است، در برخی مناطق ما حتی شاهد قطعی برق به صورت مداوم در زمان های مشخص نیز هستیم.

موتور برق سون 800 وات مدل SEVEN 950A
مشاهده قیمت موتور برق کوچک مسافرتی سون

این امر ممکن است آسیب های زیادی به لوازم خانگی و ابزارهای صنعتی برساند که هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت. موتور برق ها با استفاده از انواع سوخت های فسیلی، برق مورد نیاز شما را به شکلی که در ادامه به آن می پردازیم تولید و تامین میکند. موتور برق دارای دو قسمت ژنراتور و موتور هست، ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور به نیروی الکتریکی خروجی تبدیل می کند.

• چه زمانی خرید موتور برق در ایران واجب است؟

  1. قطعی مکرر برق:در مناطقی که قطعی برق به‌طور مکرر اتفاق می‌افتد و تداوم جریان برق ضروری است، مانند مناطق روستایی یا مناطق با زیرساخت‌های برقی ضعیف، خرید موتور برق برای حفظ آسایش و انجام امور روزانه واجب است.
  2. مصارف صنعتی و کشاورزی:برای کسانی که در بخش‌های صنعتی یا کشاورزی فعالیت می‌کنند و به برق برای راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات نیاز دارند، خرید موتور برق حیاتی است. قطعی برق در این بخش‌ها می‌تواند منجر به زیان‌های اقتصادی قابل توجهی شود.
  3. مواقع اضطراری و حوادث طبیعی:در مواقعی مانند زلزله، سیل یا سایر حوادث طبیعی که ممکن است برق قطع شود، داشتن یک موتور برق می‌تواند به شما در تامین نیازهای اساسی مانند روشنایی، ارتباطات و ذخیره مواد غذایی کمک کند.
  4. استفاده از وسایل پزشکی:برای افرادی که به وسایل پزشکی برقی مانند دستگاه‌های اکسیژن یا پمپ‌های انسولین وابسته هستند، خرید موتور برق واجب است تا در صورت قطع برق، سلامت آنان به خطر نیفتد.
  5. راه‌اندازی تجهیزات مهم در خانه:اگر از تجهیزاتی مانند سیستم‌های گرمایش و سرمایش، یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌کنید و قطع برق می‌تواند به این وسایل آسیب برساند یا مشکلاتی ایجاد کند، خرید موتور برق ضروری است.
  6. مناطق گردشگری و کمپینگ:در صورتی که در مناطق دورافتاده و بدون دسترسی به برق سفر می‌کنید یا کمپینگ می‌روید، خرید موتور برق برای تامین نیازهای برقی واجب است.

در فصل تابستان بیشترین نیاز به خرید موتور برق احساس می شود، زیرا در این فصل با افزایش دما و گرم شدن بیش از حد، استفاده از وسایل خنک کننده نیز افزایش پیدا می کند.

در صنایع بزرگ برای جلوگیری از سوختن و یا آسیب دیدن دستگاه های صنعتی باید از دستگاه های خنک کننده استفاده شود، این دستگاه ها در نبود برق از کار می افتند که شما با استفاده از انواع موتور برق ها می توانید این سیستم ها را نیز روشن نگه دارید. 

موتور برق 7/5 کیلو وات راتو مدل R10500DWHB+ATS استارتی
مشاهده قیمت موتور برق اتومات راتو

شما حتی در سفرهای خود و کمپ های تفریحی هانطور ک پش تر گفتیم می توانید با استفاده از موتور برق در دل جنگل و اعماق تاریکی هم به برق و نور دسترسی داشته باشید. در صنعت کشاورزی نیز در مناطقی که با نبود برق مواجه اند و یا دارای نوسانات برق هستند برای پمپاژ کردن آب جهت آبیاری محصولات، بهترین راه استفاده از موتور برق برای پمپ آب است.

مزایای خرید موتور برق با کیفیت در ایران:

  • تنوع بالا در سوخت (بنزینی، گازسوز و دیزل)
  • امکان بهره مندی از جریان برق مستقیم و متناوب
  • تنوع در میزان صدای تولیدی از53 دسیبل در موتورهای سایلنت تا 75 دسیبل در سایر مدل ها
  • تنوع در وزن   
  • دارای قدرت و توان متفاوت
  • هزینه تعمیر و نگه داری پایین
  • قیمت مناسب و به صرفه موتور برق
  • هزینه ی سوخت مناسب
  • در زمان قطعی برق، موتور برق های مجهز به سیستم ATS، با اتصال به شبکه ی سیم کشی به صورت خودکار بدون نیاز به روشن کردن دستی شروع به کار می کنند.

چرا باید موتور برق سیم پیچ مس بخریم؟


• برای خرید موتور برق باید به چه مواردی دقت کنیم؟

موتور برق اینورتر 1.2 کیلو وات هیوندای مدل HYUNDAI HG1272-IG موتور برق سایلنت 1.2 کیلو وات هیوندای مدل HYUNDAI HG1272-IG مترسک
مشاهده قیمت موتور برق کیفی هیوندای اصل
  1. شما باید با کسب اطلاعات کافی و شناخت میزان نیاز خود نسبت به برق مصرفی به دنبال خرید موتور برق مناسب خود بروید چون اگر شما اطلاعات کافی از آنها نداشته باشید ممکن است دستگاه را اشتباه خریداری کنید و به موتور برق یا وسیله ای که به آن متصل است آسیب برسد.
  2. با پرسش از کارشناس فروشگاه مترسک موتور برق مناسب مصرف خود را پیدا کنید و در مرحله آخر زمانی که شما موتور برق را خریداری کردید با دانستن نحوه کارکرد و شناخت کافی نسبت به آن و با استفاده ی درست و متناسب با قدرت موتور، عمر آن را طولانی کنید.
  3. توان خروجی، وزن دستگاه، نحوه ی راه اندازی، نوع سوخت، موتور برق دارای کانوپی (اتاق سایلنت) باشد یا خیر، داشتن پورت یو اس بی و تایپ سی، انتخاب شاسی ثابت یا چرخدار، قابلیت ایجاد مدار پارالل و خروجی های 220- 12-24 ولت مواردی هستند که شما در خرید موتور برق مناسب خود باید به آنها توجه کنید.

چطور عمر موتور برق خود را افزایش دهیم؟ [10 نکته مهم]


با توجه به گفته های بالا خرید موتور برق در ایران یکی از واجبات برای تمام صنایع و مصارف مختلف در است. شما می توانید با خرید موتور برق، خیالی آسوده در برابر مشکلاتی از جمله گرما و خرابی دستگاه ها در زمان های نبود برق داشته باشید. موتور برق ها با داشتن تنوع بسیار بالا و ابعاد متنوع به شما گزینه های زیادی می دهد تا با خیالی آسوده بتوانید از آنها استفاده کنید، از همین رو کارشناسان فروشگاه مترسک در کنار شما هستند تا بهترین تجربه خرید موتور برق را داشته باشید…  

 مشاهده لیست قیمت موتور برق 

ارسال دیدگاه