موتور برق برای پمپ آب خانگی [لیست قیمت]

موتور برق برای پمپ آب خانگی موتور برق مناسب پمپ آب خانگی قیمت موتور برق پمپ خرید موتور برق پمپ مترسک

موتور برق برای پمپ آب خانگی یکی از بهترین روش ها برای تامین برق مورد نیاز پمپ در مواقع اضطرای است، در طی سالهای اخیر با افزایش جمعیت، ارتفاع ساختمان ها و آپارتمان ها نیز افزایش یافته است که این موضوع باعث افت فشار آب شده و نیاز به پمپ آب خانگی به امری ضروری تبدیل شده است. پمپ های آب خانگی برای سهولت استفاده از آب و وجود فشار آب مناسب در هر طبقه برای تمام ساختمان ها، آپارتمان ها و نیز مجموعه های بزرگ واجب است. پمپ های آب خانگی و به طور کلی تمام الکترو پمپ ها نیاز به برق دارند و در صورت قطع برق، نیاز به موتور برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در ادامه این مقاله به شناخت بهتر پمپ های آب خانگی و انواع موتور برق هایی که برای پمپ آب خانگی مناسب هستند میپردازیم.

1 انواع پمپ آب

پمپ آب خانگی بمفورد مدل CPM158
مشاهده قیمت پمپ آب خانگی بمفورد

پمپ ها از لحاظ نوع سوخت به چهار دسته تقسیم میشوند

  • بنزینی
  •  گازوئیلی(دیزل)
  • گازی
  • برقی

ما در این مقاله پمپ های برقی یا الکترو پمپها را مورد بررسی قرار داده و موتور برق مناسب هر پمپ را به شما معرفی می نمائیم. در دیگر مقاله های ما می توانید اطلاعات بیشتری درباره باقی موتور پمپ ها و موتور برق ها به دست آورید.

2 موارد استفاده از پمپ های آب

  • آبیاری مزارع و باغات
  • تاُمین فشار لوله های آب در منازل و ویلاها و ساختمانها
  • .مصارف مختلف در صنایع، من جمله برای خنک کاری دستگاه ها

3شناخت پمپ های برقی یا الکتروپمپهای خانگی

پمپ خانگی جتی روستون مدل JET100
مشاهده قیمت پمپ جتی خانگی

 

این پمپ ها که به الکتروپمپ هم معروف اند یکی از مهم ترین تجهیزات و ملزومات هر ساختمان است که با دریافت برق و به حرکت در آوردن پروانه داخل پمپ، به سیال متصل به پمپ، انرژی وارد کرده و باعث افزایش سرعت و فشار آب در لوله می شود. از این نوع پمپ ها  برای تنظیم فشار آب، مکش وجابه جایی سریع آب از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود.


چه موتور برقی برای پمپ کفکش بخریم؟


در اولین قدم باید توان پمپ مورد نیاز را مشخص نمود، برای مشخص کردن توان پمپ می توان از طریق پلاک روی پمپ به این توان پی برد و در صورت عدم دسترسی به پلاک دستگاه، می‌توانید از فروشنده ای که پمپ را تهیه کرده اید توان مورد نظر را سوال نمایید.

با توجه به اینکه پمپ‌های آب دارای الکتروموتور می‌باشند در نتیجه به 2 الی 3 برابر توان مصرفی روی پلاک، در لحظه استارت اولیه، جریان برق نیاز دارند.

پمپ های آب خانگی انواع مختلفی دارند که باید با نظر کارشناس و متناسب با مکان و نوع مصرف از آن ها استفاده شود. زیرا آیتمهای متعددی مانند حداقل و حداکثر ارتفاع، قطر لوله ها، حجم آبدهی و قدرت موتور و برق مصرفی موضوعات حائز اهمیتی هستند.


بهترین موتور برق های ارزان [مناسب ویلا و مسافرت]


حال نگاهی بیاندازیم به انواع پمپ خانگی که بیشترین مصارف را در ساختمانها دارند:

  • .پمپ آب نیم اسب
  • پمپ آب یک اسب بشقابی
  • پمپ آب یک اسب جتی
  • پمپ آب یک اسب دو پروانه
  • پمپ آب یک و نیم اسب دو پروانه
  • پمپ‌های آب ۲ اسب

4 مواردی  که در انتخاب موتور پمپ ها باید به آنها دقت نمود به شرح زیر است:

  1. قدرت(اسب بخار HP)
  2. دبی(حجم آب خروجی LITER)
  3. قطر لوله ورودی و خروجی (اینچ IN)
  4. حداکثر و حداقل ارتفاع آب پرتابی (مساحت M متر)
  5. حداکثر مکش ( هنگام مکش از چاه یا استخر)

چه موتور برقی برای کولر آبی بگیریم؟


برای سهولت در انتخاب پمپ مناسب برای آبکشی از چاه و استخر و رودخانه، با کارشناسان مترسک تماس بگیرید؛ زیرا ارتفاع، متراژ لوله کشی، دبی، شیب زمین، قطر لوله، حجم آبدهی از جمله مواردی هستند که باید توسط کارشناس مربوطه بررسی شده و با استفاده از فرمولهای مربوطه انتخاب درست انجام شود.

5 چرا باید از موتور برق برای پمپ آب خانگی استفاده شود؟

موتور برق 1.5 کیلو وات واکسون مدل VC2800
مشاهده قیمت موتور برق واکسون VC2800

موتور برق وسیله ای برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است. از جمله موارد استفاده از موتور برق می توان به تامین نیاز برای مصارف خانگی و فروشگاه ها و ساختمانها، صنایع وکارخانجات و نیز تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی موتور پمپ ها (الکترو پمپ) اشاره نمود.

به طور کلی موتورهای برق در مکانهایی که به هر دلیلی به شبکه برق کشوری متصل نیستند و یا در زمان قطع برق استفاده می شود. نیازضروری و روزمره به آب ما را بفکر می اندازد که چگونه میتوان در زمان قطع برق از الکترو پمپها استفاده نمود؟

موتور برق 3 کیلو وات واکسون مدل VK5500
مشاهده قیمت موتور برق واکسون VK5500

در ادامه به شناخت وعملکرد انواع موتور برق برای پمپ آب خانگی می پردازیم…

برای شناخت موتور برق مناسب پمپ آب خانگی خود می توانید با توجه به جدول زیر و با دانستن اطلاعات پمپ خود از کارشناسان مترسک که اطلاعات و شناخت کامل درباره ی آنها دارند کمک بخواهید.

جدول موتور برق برای پمپ آب خانگی

جدول موتور برق برای پمپ آب خانگی موتور برق برای پمپ آب خانگی موتور برق مناسب پمپ آب خانگی مترسک

6میزان توان مصرفی موتور برق برای پمپ آب خانگی

دقت به این موضوع که هر نوع موتور برق برای چه نوع موتور پمپ آب خانگی و به چه میزان توان مصرفی مناسب است، موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

یکی از مهم ترین عواملی که باید در انتخاب موتور برق برای پمپ آب خانگی در نظر گرفته شود، توان مورد نیاز است. موتوربرق‌ها دارای توان های مصرفی متفاوتی هستند که از ۸۰۰ وات تا چند ده کیلووات می باشد. همینطور موتور پمپها نیز برای استارت اولیه نیاز به یک جریان و توان مناسب دارند که باید توسط موتور برق تامین شود و عدم هماهنگی این دو میتواند به هر دو دستگاه آسیب جدی وارد نماید.

موتور برق 7 کیلو وات راتو مدل R9500DWHB استارتی مترسک
مشاهده قیمت موتور برق راتو R9500

توجه داشته باشید که توان موتور برق برای راه اندازی پمپ، حتما باید بیش از دو برابر توان پمپ باشد. در واقع، موتور برق برای راه اندازی، توان و شدت جریانی بیش از توان و شدت جریان پمپ مورد نظر، نیاز دارد و نکته بسیار مهم دیگر این است که موارد گقته شده صرفا برای روشن کردن پمپ بوده و اگر شما وسایل دیگری دارید که میخواهید همراه پمپ آب خانگی روشن کنید حتما می بایست توان بالاتر متناسب با نیازتان تهیه کنید.


موتور برق مناسب برای باغ و ویلا


نتیجه گیری:

شما در اولین قدم برای انتخاب موتور پمپ مناسب برای آبکشی یا تامین فشارآب ساختمان خود باید با توجه به متراژ لوله کشی، ارتفاع و تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدها، همزمانی مصرف، تعداد خروجیها، محل نصب پمپ در همکف یا زیرزمین، حداکثر ارتفاع با محاسبه کولر در پشت بام توجه نمایید و در این مورد حتما باید به این نکته توجه کرد که نباید موتور پمپی بگیرید که بیشتر از حد نیاز شما باشد چون باعث صدمه به موتور پمپ می شود.

موتور برق 1کیلو وات راتو مدل R1000i اینورتر مترسک
مشاهده قیمت موتور برق راتو R1000i

در قدم دوم برای انتخاب موتور برق مناسب موتور پمپ خود می توانید با توجه به اطلاعات گفته شده در مقاله و توجه به توان مصرفی آنها انتخابی درست را انجام دهید.

ضمنا شما می توانید با پرسش از کارشناسان مترسک و با توجه به اطلاعات ارائه شده، انتخاب راحت و بهتری از پمپ و موتور برق داشته باشید.

 مشاهده لیست قیمت موتور برقها 

ارسال دیدگاه