آموزش هرس درخت سیب | How to Prune Apple Tree

آموزش هرس درخت سیب

هرس درخت سیب

اگر در حال پرورش درخت سیب هستید و می خواهید حداکثر تولید میوه را از آن بگیرید، باید هرس کنید! هرس برای ایجاد درختی سالم‌تر و پر میوه تر بسیار مهم است. ما شما را با زمان بندی مناسب و ابزار مورد نیاز آشنا می کنیم، سپس به شما نشان می دهیم که چگونه درختان سیب جوان و بالغ را هرس کنید تا بیشترین بهره را از برداشت خود ببرید.

• نکات مهمی که باید بدانید : 

  1. درختان خود را در اواخر اسفند ماه یا فروردین (هرس درخت سیب در فصل بهار) هرس کنید تا از آسیب رساندن به شاخه ها جلوگیری شود.
  2. درختان جوان را به شکل هرم در آورید که 4 تا 6 شاخه ضخیم که از تنه اصلی رشد کرده باشند.
  3. به طور معمول شاخه های مرده یا آسیب دیده و همچنین هر شاخه ای را که به صورت عمودی یا رو به پایین رشد می کند حذف کنید.
  4. جوانه های بارده را طوری هرس کنید که حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) از هم فاصله داشته باشند و در هر جوانه فقط 1 میوه وجود داشته باشد.

1در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس را شروع کنید. بعد از آخرین یخبندان، اما قبل از اینکه درختتان شروع به جوانه زدن کند (در اکثر مکان‌هایی که درختان سیب رشد می‌کنند، از اسفند تا فروردین، هرس کنید).

چگونه درخ سیب را هرس کنیم

هرس کردن زود هنگام ممکن است درخت شما را در سردترین ماه‌ها ضعیف کند. از آن سو هرس خیلی دیر هم ممکن است به درخت زمانی که در تلاش برای رشد است آسیب برساند.


هرس درخت گردو | Walnut Tree Pruning


  1. اگر این دوره  را از دست دادید، در اواخر تیر ماه یا مرداد هرس سبک را انجام دهید.
  2. از هرس در پاییز خودداری کنید، زیرا هر گونه رشد جدید در زمستان را از بین می رود.

2برای شاخه های کوچک از قیچی هرس و برای برش های بزرگ از انواع اره استفاده کنید. برای شاخه هایی با قطر کمتر از 1 اینچ (2.5 سانتی متر)، از هرس دستی استفاده کنید. برای شاخه هایی که حدود 1 تا 3 اینچ (2.5 تا 7.6 سانتی متر) هستند از قیچی استفاده کنید. از اره هرس برای بریدن شاخه های بزرگتر از 3 اینچ (7.6 سانتی متر) استفاده کنید.

آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

  1. حتما از ابزار مناسب استفاده کنید، ابزاری که برای کار مورد نظر مناسب نباشد می تواند آسیب جدی به درخت وارد کند.
  2. قبل و بعد از هرس، ابزار باغبانی خود را با الکل ایزوپروپیل ضدعفونی کنید تا از انتقال بیماری به درخت جلوگیری کنید.

3درختان جوان را برای فرم دهی به درخت و درختان مسن را برای تحریک به میوه دهی هرس کنید. درختان کمتر از 3 سال در دوران باردهی خود نیستند، بنابراین برای تقویت ساختار قوی، آنها را به شدت هرس کنید. درختان بالغ را به میزان اندکی کوتاه کنید تا مطمئن شوید که انرژی آنها برای تولید میوه استفاده شود نه رشد شاخه و برگ ها.


چگونه باغ پر از میوه داشته باشیم؟


آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

  1. به طور کلی، درختان سیب نباید سایه زیادی داشته باشند، اگر به راحتی زیر درخت سیب خود می نشینید تا از آفتاب در امان بمانید، وقت آن است که هرس کنید!

• آموزش هرس درخت سیب جوان 

آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

1درخت خود را به شکل مخروطی در آورید تا رشد سالم داشته باشد. همانطور که برش می زنید، یک شکل هرمی، با بالای باریک و یک پایه پهن را هدف بگیرید. این شکل باعث می شود که نور خورشید به طور یکنواخت بتابد. همچنین باعث تقویت اندام های سالم تر و باردهی بیشتر می شود.


افزایش باردهی درختان | ترفندها | نکات مهم


آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

2هر شاخه بیرون زده از شاخه های اصلی را حذف کنید. شاخه های پیشرو مرکز، شاخه های عمودی هستند که از تنه خارج می شوند. به طور کلی، یک درخت سیب فقط باید یک شاخه منفرد و تنومند داشته باشد تا رشد رو به بالای قوی داشته باشد. اگر یک شاخه انشعاب ایجاد کرد، از ضخیم ترین قسمت، آن را ببرید.


بهترین روش جلوگیری از سرما زدگی درختان


آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

3شش یا چهار شاخه اصلی را برای بهترین ساختار حفظ کنید. شاخه های اصلی شاخه های ضخیم و اولیه ای هستند که از تنه بیرون می آیند. به طور معمول، یک درخت سیب که به خوبی هرس شده است دارای 4-6 شاخه اصلی است که در 2-3 طبقه رشد می کند.

3-4 شاخه با فاصله مناسب (حدود 10 اینچ (25 سانتی متر) از هم) ، شاخه های اصلی قوی را در درخت جوان خود انتخاب کنید و بقیه را از پایه جدا کنید.


فرسایش خاک چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم


  1. برای تحریک رشد بیرونی، شاخه های اصلی را انتخاب کنید که در زوایای 45 تا 60 درجه از تنه رشد می کنند.
  2. بگذارید درخت هر سال 2 تا 3 شاخه اصلی جدید تا زمان بلوغ بدهد و پس از حدود 5 سال به حداکثر 6 شاخه اصلی برسد.
  3. از نمای بالا، شاخه‌های اصلی درخت میبایست در حالت ایده‌آل شبیه به ستاره یا پره‌های روی چرخ به نظر برسند.

• آموزش هرس درخت سیب بالغ یا قدیمی

نحوه هرس درخت سیب 6 ساله 

نحوه هرس درخت سیب 10 ساله 

آموزش هرس درخت سیب بالغ

1شاخه های رشد کرده از پایه درخت را هرس کنید. این شاخه ها شاخه های ناخواسته ای هستند که در نزدیکی پایین تنه رشد می کنند.


پیامدهای استفاده از بنزین یا روغن به تنهایی در اره موتوری


  • این نوع از شاخه ها برای پرورش میوه خیلی خوب نیستند. اگر کنترل نشود، سایر شاخه ها را از بین می برند و انرژی ارزشمندی را مصرف می کنند.

آموزش هرس درخت سیب بالغ

2هر شاخه شکسته، مرده یا بیمار را قطع کنید. اگر شاخه ای پژمرده، تغییر رنگ داده یا تحت هر نوع شرایطی شکسته شده است، آن را قطع کنید.

اگر جوانه نداشت کل شاخه را ببرید. اگر دارای جوانه هایی به سمت پایه شاخه است، درست بالای آخرین جوانه سالم روی شاخه برش بزنید. این شاخه ها را در هر زمانی از سا ، به محض اینکه دیدید هرس کنید.


آموزش ساخت مزرعه ذرت


  1. هنگام بریدن شاخه ها با جوانه، با زاویه ای حدود 0.25 اینچ (0.64 سانتی متر) بالاتر از جوانه ای که  دور از تنه درخت است، برش دهید. این امر باعث رشد سالم شاخه های جدید می شود.

آموزش هرس درخت سیب بالغ

3هر گونه جوانه آبی و شاخه های رو به پایین را حذف کنید علاوه بر این، جوانه‌هایی را که مستقیماً از شاخه‌ها رشد می‌کنند (معروف به «جوانه‌های آبی»)، که انرژی را از شاخه های میوه‌ دهنده کاهش می دهند، جدا کنید.

آموزش هرس درخت سیب بالغ

4گره های شاخه شلوغ را هرس کنید. “گره ها” مکان هایی هستند که در آنها 3 یا بیشتر شاخه های کوچک از یک مکان سرچشمه می گیرند و به ویژه در درختان بالغ تر رایج هستند.

از آنجایی که تعداد زیادی اندام از یک مکان رشد می کنند، شاخه ضعیف تر میشود و قادر به حمایت از شاخه ها در حین رشد نیست. همه شاخه ها به جز ضخیم ترین و قوی ترین شاخه را قطع کنید.


انواع آفات درخت و از بین بردن آنها


  1. همچنین شاخه های کوچکتر را در مناطقی که شاخه ها با هم تماس دارند یا روی هم قرار می گیرند جدا کنید

آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

5شاخه های باقی مانده را کوتاه کنید. بقیه شاخه ها را به اندازه 1/3 از طول آنها ببرید تا ساقه ها به ضخیم شدن و رشد گل در فصل بعد تشویق شوند. هر برش را درست بالای یک جوانه رو به بیرون ایجاد کنید تا شکلی سالم داشته باشید.


موتور دیزل مارگو – انقلاب در صنعت کشاورزی


آموزش هرس درخت سیب How to Prune Apple Tree

6میوه های جوان را بچینید تا خوشه ها نازک شوند. درختان سیب بیشتر از توان خود موه می دهند. هنگامی که درخت شما بارده است، میوه های جوان را با دست جدا کنید، به طوری که در هر خوشه جوانه فقط 1 میوه وجود داشته باشد.

همچنین طوری میوه ها را جدا کنید تا هر کدام حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) با میوه بعدی روی شاخه فاصله داشته باشند.
این امر به درخت کمک می‌کند تا سیب‌های بزرگ و سالم داشته باشد.

ارسال دیدگاه