علفزن پشتی بخریم یا علفزن دوشی یا شارژی؟

علفزن پشتی بخریم یا علفزن دوشی یا شارژی مقایسه علفزن دوشی و پشتی

نگهداری از یک چمن سرسبز و آراسته و یا یک باغ و زمین کشاورزی به ابزار مناسب نیاز دارد و وقتی صحبت از چمن زنی به میان می آید، علفزن پشتی ،علفزن دوشی و علفزن شارژی سه گزینه محبوب هستند.

هر سه مزایا و معایب خود را دارند و برای خرید علفزن باید مواردی که در ادامه به آن می پردازیم مورد توجه قرار بگیرد.

در این مقاله، تفاوت‌،مزایا و موارد استفاده ایده‌آل بین علفزن پشتی، علفزن دوشی و علفزن شارژی را بررسی می‌کنیم، تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه برای نیازهای مراقبت از زمین و باغتان کمک کنیم.

برای پاسخ به پرسش “علفزن پشتی بخریم یا علفزن دوشی یا شارژی” با ما همراه باشید…

ابتدا برویم سراغ مقایسه علفزن دوشی و علفزن پشتی

1علفتراش پشتی:

علفتراش پشتی هوندا مدل GX-35
مشاهده و خرید علفزن پشتی هندا

• قابلیت حمل و جابجایی:

علف زن های پشتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی پشت کاربر قرار می‌گیرند و وزن را به طور مساوی برای حمل راحت تقسیم می‌کنند.
این طراحی امکان تحرک بیشتر را فراهم می کند، به ویژه در زمین هایی که مانورپذیری ضروری است، مانند سطوح شیب دار یا ناهموار.


قیمت علفزن یا علفتراش همراه با راهنمای خرید – Brush Cutter Price


کاربران می توانند در فضاهای تنگ و اطراف موانع راحت تر حرکت کنند و کارایی را افزایش داده و در استفاده طولانی مدت خستگی را کاهش دهند.

• قدرت و عملکرد:

علفزن پشتی بخریم یا علفزن دوشی یا شارژی

علفزن پشتی که معمولاً با موتورهای بنزینی کار می‌کنند، قدرت بالایی را ارائه می‌دهند و آنها را برای بریدن پوشش گیاهی ضخیم و متراکم مناسب می‌سازد.
هرچه قدرت موتور بیشتر باشد سرعت و قدرت برش نیز افزایش می یابد و آنها را برای پروژه های محوطه سازی تجاری و نگهداری گسترده از باغ و چمن ایده آل می کند.

• تطبیق پذیری:

بسیاری از علفتراش های پشتی دارای الحاقیات قابل تعویض مانند سری های نخی، تیغه الماسی، الحاقی کولتیواتور ، الحاقی اره و … هستند که تطبیق پذیری آنها را افزایش می‌دهد.


الحاقی علفتراش چیست – معرفی انواع الحاقی


این تطبیق پذیری به کشاورزان و باغدارها اجازه می دهد تا کارهای مختلفی را فراتر از صرفا اصلاح چمن انجام بدهد.

الحاقی شخم زن علفتراش الحاقی تیلر کلتیواتور علفزن
مشاهده و خرید الحاقی کولتیواتور

برای مثال الحاقی کولتیواتور که در سایت مترسک موجود است می تواند مانند یک تیلر کولتیواتور در ابعاد کوچک خاک را شخم بزند و یا الحاقی اره به مانند یک اره موتوری با کیفیت در ابعاد کوچک علاوه بر هرس کاری عالی ای که انجام می دهد بلکه می تواند چوب و درخت با قطر کم تا متوسط را به راحتی برش دهد، که این موضوع آنها را به ابزاری ضروری برای کشاورزان و باغداران عزیز میکند.

مشاهده و خرید انواع الحاقیات علفزن

2علفزن دوشی:

• مانور و دقت:

علفتراش دوشی دارای طراحی جمع‌وجور و سبک وزن است که بر روی شانه اپراتور مانند تصویر زیر قرار می گیرد.

مقایسه شخم زن پشتی و دوشی

این طراحی مانور و دقت بسیار خوبی را به ارمغان می آورد و به کاربران امکان می دهد به راحتی در فضاهای باریک و اطراف موانع حرکت کنند.
کاربران می‌توانند کنترل دقیقی بر عمل برش داشته باشند، و علفزن های دوشی را برای کارهای تعمیر و نگهداری دقیق چمن مانند لبه‌های کنار پیاده‌روها و هرس ایده سازد.

• راحتی در استفاده:

علف زن دوشی در سه نوع علفزن بنزینی،علفزن برقی و علفزن دوشی شارژی کار میکنند که به طبع نوع بنزینی آن قدرت بیشتری دارد.

راه اندازی و کار با آن ها آسان است و برای صاحبان خانه و علاقه مندان به باغداری که به دنبال راه حلی برای مراقبت از ظاهر باغشان هستند مناسب است.
طراحی سبک وزن و دستگیره های ارگونومیک، خستگی را در حین استفاده به حداقل می رساند و به کاربران اجازه می دهد تا برای مدت طولانی راحت کار کنند.


راهنمای جامع خرید انواع علفتراش


• مقیاس باغ یا محوطه خود را در نظر بگیرید:

علفزن دوشی ام ار علف زن دوشی ام آر علفتراش mr
مشاهده و خرید علفزن دوشی MR

برای زمین های بزرگ و پروژه‌های محوطه‌سازی تجاری، که در آن قدرت و کارایی در اولویت هستند، علفزن پشتی ممکن است انتخاب بهتری باشد.
برعکس، برای حیاط‌های کوچک‌تر و مصارف مسکونی، که در آن مانور و سهولت استفاده در اولویت است، یک علفزن دوشی ممکن است مناسب‌تر باشد.


الحاقی اره برای علفزن بخریم یا اره موتوری؟


• ویژگی های زمین و منظره خود را ارزیابی کنید:

اگر زمین شما دارای ناهمواری، شیب، یا موانع متعدد مانند درختان، بوته خار و گل و ویژگی های محوطه سازی است، سراغ علفزن پشتی بروید، زیرا مانور پذیری بیشتری دارد.
با این حال، اگر زمینی نسبتاً مسطح با فضاهای تنگ و محوطه سازی پیچیده دارید، دقت دستگاه علفزن دوشی ممکن است سودمندتر باشد.

3علفزن شارژی:

علفزن شارژی وزلعلف زن شارژی علفتراش شارژی علفزن دستی
مشاهده و خرید علفزن شارژی وزل

از سوی دیگر بازیگر مهمی در این بازی است که دل مصرف کنندگان خانگی و تفننی را برده، و آن چیزی نیست جز علف زن های شارژی…!

این علفتراش شارژی با طراحی کوچک و سبک خود دقت و مانور بسیار بالایی دارد و به جهت طراحی خاص خود مکان هایی را میتواند اصلاح کند که همتایان دوشی و پشتی خود نمیتوانند به دلیل طول لانسی که دارند اصلاح کنند.

از سوی دیگر صدای تولیدی علفتراش شارژی قابل مقایسه با علفتراش پشتی و علفتراش دوشی نیست و همین امر باعث شده تا بیشتر مصرف کنندگانی سراغ این دستگاه بیایند که آرامش همسایگان برای آنها مهم است.

و مزیت دیگری که علفزن شارژی دارد، آلایندگی آن است که میتوان گفت تقریبا آلایندگی این دستگاه صفر است.تمام این موارد را بزارید کنار قیمت اقتصادی آن که بسیار ارزش خرید بالایی دارد.

علفزن پشتی بخریم یا علفزن دوشی یا شارژی؟

مقایسه علفزن دوشی و علفزن پشتی

علف زن دوشی بهتره یا پشتی

اگر شما دارای زمین یا باغ بزرگ هستید و میزان استفاده طولانی دارید و به دنبال قدرت بیشتر و خستگی کمتر هستید بهترین گزینه بدون شک خرید علفزن پشتی است.

ولی اگر شما زمینتان بزرگ نیست و بیشتر دقت برش برایتان مهم است و از سوی دیگر استفاده طولانی مدت ندارید خرید علفزن دوشی گزینه معقولی به حساب می آید.

و اما اگر شما استفاده سنگین و حرفه ای ندارید و صرفا برای کارهای سبک مانند هرس چمن های کنار محوطه و از این قبیل کارها نیاز دارید خرید علفزن شارژی دستی مناسب شما است.

 لیست قیمت علفزن های مترسک 

ارسال دیدگاه