چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بخریم؟

چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بخریم؟ یکی از ادوات و تجهیزات مهم و ضروری در آبیاری و آبرسانی برای مکان هایی که نیاز به هرگونه آبرسانی دارند و یا با مشکل نبود برق مواجه هستند موتور پمپ یا موتور آب است. به طور کلی موتور پمپ ها از دو بخش زیر تشکیل شده اند که به وسیله ی یک شاسی به یکدیگر متصل می شود:

  • موتور احتراق داخلی (که با سوخت فسیلی کار میکند)
  • پمپ مکانیکی (یا سانترفیوژ)

وظیفه ی موتور آب یا موتور پمپ جابجایی سیالات(معمولا آب) از یک مکان به مکان دیگر در محدوده زمانی مشخص با فشار آب مشخص است، که در این مقاله به نکات حائز اهمیت درباره ی لزوم استفاده از موتور پمپ می پردازیم.

1 اهمیت استفاده از موتور پمپ:

چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بخریم چه زمانی و چرا باید موتور پمپ تهیه کنیم چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بگیریم خرید موتور پمپ مزایای موتور پمپ مترسک

در اکثر صنایع به خصوص صنعت کشاورزی یکی از مسائِل قابل توجه که به طور جدی باید به آن پرداخته شود مدیریت مصرف آب است (به خصوص در روز های گرم تابستان که با مشکل گرمای شدید و کمبود آب مواجه هستیم). در حال حاضر با پیشرفت صنعت کشاورزی موتور پمپ ها به ما در استفاده بهینه از آب و مدیریت آن کمک شایانی می کنند.

2 موتور پمپ ها در چه مکان هایی و در چه مواقعی کاربرد دارند؟

موتور پمپ 2 اینچ کاما ارتفاع بالا KAMA KDP20TH موتور آب فشار قوی 2 اینچ کاما KAMA KDP20TH مترسک
مشاهده قیمت موتور پمپ ارتفاع بالا کاما

موتور پمپ ها را می توان در مصارف ساختمانی، کشاورزی، صنعتی و مسکونی مورد استفاده قرار داد.

موتور پمپ ها در مواقع ضروری که نیاز به تخلیه ی سریع آب های جمع شده دارید مانند زمان هایی که بارندگی شدیدی اتفاق افتاده و خیابان ها دچار آبگرفتگی شده اند یا آب های جمع شده پس از سیل در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از مکان هایی که می توان از موتور پمپ ها بهره برد، زمین های کشاورزی هستند که دسترسی آسانی به برق ندارند و یا به طور کلی آن منطقه با مشکل نبود برق مواجه است، که به آسانی با خرید موتور پمپ می توانید آب را از استخر کشاورزی یا سفره های آب زیر زمینی به زمین های کشاورزی خود جهت آبیاری محصولات انتقال دهید.

3 موتور پمپ یا موتور آب به چه صورت کار میکند؟

موتور پمپ 1 اینچ راتو مدل RT25ZB20-1.1Q موتور آب 1 اینچ راتو RT25ZB20-1.1Q مترسک فروشگاه مترسک
مشاهده قیمت موتور پمپ 1 اینچ راتو

کارکرد موتور پمپ بدین شکل است که انرژی مکانیکی لازم که از طریق یک موتور احتراق داخلی تامین میشود را صرف چرخش پمپ و مکش و انتقال آب می گردد.

سوخت مورد استفاده این‌موتورها میتواند گازوئیل، بنزین، گاز و ترکیب نفت و بنزین باشد.

 با استارت موتور، قسمت پمپ، شروع به مکش آب از عمق حداکثر ۶ تا ۸ متری نموده و اینکه تا چه ارتفاعی پمپاژ کند بستگی به نوع و کیفیت ساخت پمپ دارد.

پمپ ها میتوانند در مدل های معمولی حدود ۳۰ متر و در مدل های فشار قوی تا ارتفاع 100 متر آب یا سیال را پمپاژ کنند.

4 چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بخریم؟

چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بخریم چه زمانی و چرا باید موتور پمپ تهیه کنیم چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بگیریم خرید موتور پمپ مزایای موتور پمپ مترسک

  • اولین و مهم ترین مزیت در مورد آن ها می توان به بی نیاز بودن به برق اشاره نمود.
  • از دیگر مزایای موتور پمپ ها سبک بودن و حمل آسان آن ها است. پمپ آب ها به دلیل نوع طراحی خوبی که دارند امکان جابه جایی داشته و این موضوع در صنایع مختلف مانند ساختمانی، کشاورزی، صنعتی و مسکونی بسیار کارآمد است. می توان گفت موتور پمپ ها وسیله ای کارآمد برای جابجایی سریع و آسان آب و سیالات است.
  • یکی دیگر از مزایای موتور پمپ ها تنوع بالای آنها در قدرت موتور، حجم آب خروجی متغیر، ارتفاع پرتاب های متفاوت و سایز خروجی لوله پمپ ها است که شما با توجه به نیاز خود می توانید پمپ مناسب خود را انتخاب کنید.  
  • از مزایای دیگری که می توان نام برد تنوع بالا در موتور آنهاست که شامل انواع دو نوع دوزمانه، چهار زمانه، بنزینی، دیزلی، گازی و یا ترکیب نفت و بنزین است و مصرف کننده میتواند بنا بر سهولت تامین سوخت یکی از این مدل ها را انتخاب نماید.
  • از دیگر مزایای موتور پمپ ها می توان به تنوع در سایز خروجی پمپ ها اشاره نمود. شما می توانید با توجه به مصرف و فشار آبی که لازم دارید، سایز مناسب بین ۱ تا ۴ اینچ را انتخاب نمایید. هرچه دهانه ی خروجی پمپ کوچکتر باشد فشار و سرعت آبی که به بیرون پرتاب می شود بیشتر است و هرچه قطر آن بزرگتر باشد، دبی بالاتر و میزان فشار و سرعت آب خروجی کمتر خواهد بود.

راهنمای خرید موتور پمپ 0 تا 100 خرید موتور پمپ


5 نکات مهم در خرید موتور پمپ یا موتور آب کدام است؟

  • دبی (حجم آبدهی)
  • قدرت پرتاب یا هد(ارتفاع)
  • محل مکش (رودخانه، استخر، منبع ذخیره آب)
  • سایز خروجی (اینچ)
  • سوخت موتور(گازوئیل، گاز، نفت یا بنزین)
  • دوزمانه یا چهار زمانه بودن موتور
  • نحوه راه اندازی موتور(هندلی یا استارتی)
  • قدرت موتور
  • آب از چه مکانی و از چه عمقی باید توسط پمپ مکش شود ؟ (رودخانه، چاه، منبع ذخیره یا استخر)
  • فاصله بالاترین نقطه ای که قرار است آب تا آن نقطه پمپاژ شود و محلی که پمپ قرار میگیرد چند متر است؟
  • شما انتظار دارید پمپ خریداری شده چه حجم آبی را در چه مدت زمان در دورترین نقطه به شما تحویل دهد؟

باید توجه داشته باشید که همواره بین حجم آبدهی و ارتفاع، نسبت معکوسی برقرار است. یعنی هر چه ارتفاع بیشتر شود حجم آبدهی کمتر و بالعکس، و هر چه قطر لوله خروجی بیشتر باشد، ارتفاع آبدهی کم میشود.

 ضمنا توجه داشته باشید که هر پمپی دارای یک سری منحنی خاص خودش می باشد و استفاده از این نمودارهای مخصوص خود کلید اصلی انتخاب و قابل اعتماد بودن آنهاست.

برای محاسبه ارتفاع بصورت ساده، ابتدا ارتفاع عمودی مورد نیاز را محاسبه کنید، سپس متراژ افقی را محاسبه و تقسیم بر 10 کنید و حاصل را با ارتفاع عمودی جمع کنید. اگر مسیر افقی شیب داشته باشد، به شرط آنکه شیب آن بیش از 10 درجه نباشد به ازای هر 10 متر 1 متر ارتفاع عمودی محاسبه کنید.

اگر میخواهید انتخاب دقیقی در خریدموتور پمپ داشته باشید باید کلیه خواسته های شما به اطلاع کارشناسان ما برسد و کارشناس با در نظر گرفتن نکات مهندسی نظیر محاسبه متراژ لوله مصرفی، محاسبه ضریب اصطکاک و افت فشار در طول لوله، فشار پشت نازل، احتمال همزمانی مصرف و… انتخاب دقیق تری داشته باشد.

البته این نوع محاسبات درساختمان ها، صنایع و کارخانجات اهمیت پیدا میکنند و برای مصارف معمولی نظیر آبیاری باغ و باغچه، پر کردن و خالی کردن استخرها و یا منابع ذخیره آب میتوان به انتخابی که توسط فروشندگان پمپ ها انجام میشود اعتماد کرد.


موتور پمپ چند اینچ بگیریم؟


در نتیجه پاسخ به پرسش چه زمانی و چرا باید موتور پمپ بخریم باید گفت مواقعی که نیاز به آبیاری و آبرسانی در مکان‌های بدون برق دارید، خرید موتور پمپ بهترین تصمیم است. همانطور که پیش تر گفتیم، این دستگاه که از موتور احتراق داخلی و پمپ مکانیکی تشکیل شده، برای جابجایی آب با فشار معین کارآمد است. موتور پمپ‌ها در شرایط اضطراری مانند بارندگی شدید یا در زمین‌های کشاورزی بدون برق مفید هستند.

از مزایای آن می‌توان به بی‌نیازی به برق، حمل آسان، و تنوع در قدرت موتور و نوع سوخت اشاره کرد. هنگام خرید موتور آب، عواملی مانند دبی، قدرت پرتاب، محل مکش، و نوع سوخت باید مدنظر قرار گیرند. مشورت با کارشناسان برای انتخاب مناسب بسیار توصیه می‌شود تا بهترین گزینه با توجه به نیازهای خاص انتخاب شود. موتور پمپ‌ها ابزار حیاتی برای زمین‌های کشاورزی، ویلاها، باغ‌ها، مراکز صنعتی و استخرها هستند و انتخاب درست آن‌ها می‌تواند بهره‌وری و کارآمدی را افزایش دهد.

شما می توانید با تماس با کارشناسان مترسک موتور پمپ مناسب خود را انتخاب و سفارشتان را در اسرع وقت در محل مورد نظر تحویل بگیرید، و ضمنا ما و سایر خوانندگان را با نظرات خود یاری بفرمایید…

 مشاهده لیست قیمت موتور پمپ 

 

ارسال دیدگاه